Coaching grupowy
Korzystaj z sumy wiedzy, umiejętności i doświadczenia uczestników
Coaching Grupowy
Korzyści
- uczestnicy uczą się doceniać różnice pomiędzy sobą i z nich korzystać,
- uczestnicy poznają swoje zasoby i umiejętnie je wykorzystują,
- uczestnicy uczą się efektywnie komunikować,
- budzi się więź, dzięki której są dla siebie nie tylko źródłem wiedzy ale i wsparciem,
- uczestnicy budują swoją siłę jako samodzielnego zespołu, który może sprostać większości zadaniom,
- indywidualnie buduje się poczucie wartości, wpływu i siły do podejmowania wyzwań,
- rodzi się motywacja i poczucie odpowiedzialności za siebie, zespół i organizację, w której pracują.
Kiedy?
- Gdy firma potrzebuje nowej energii,
- gdy firma chce zwiększyć swoją efektywność,
- gdy firmie zależy na podniesieniu wybranych kompetencji,
- gdy firma chce się rozwijać, zdystansować konkurencję, zintensyfikować swoje działania, gdy firma szuka nowych, strategicznych rozwiązań,
- gdy firma zdecydowała, że współpraca grupy managerskiej jest potrzebna,
- gdy firma chce udrożnić procesy i komunikacje wewnątrz organizacji,
- gdy firma chce zunifikować strategie zarządzające, wprowadzić nową kulturę, zaszczepić nowe wartości – przeprowadzić zmianę,
- gdy firma postawiła przed grupą managerów konkretne zdanie (np. osiągnięcie danego poziomu sprzedaży, podniesienie kompetencji, stworzenie planu, zidentyfikowanie nowych rynków itp.).Dla każdej organizacji, która chce się rozwijać i maksymalnie wykorzystywać swoje zasoby.
Jak to wygląda?
- Coaching to spotkanie.
- Czas trwania – od 3 do 8 h.
- Spotykamy się co 2-3 tygodnie.
- Liczba sesji zależy od tematu/celu – standardowo pracujemy w blokach: 1 sesja, 3 sesje lub 6 sesji.
- Spotkanie jest rozmową. Rolą coacha jest (poprzez uważne i aktywne słuchanie, zadawanie pytań, prowadzenie ćwiczeń) wsparcie grupy w zobaczeniu jak najszerszego kontekstu omawianego zjawiska, odnalezieniu wszelkich dostępnych im zasobów, uaktywnieniu motywacji do realizacji celu, ułożeniu drogi dojścia do celu i w ostatecznym jego osiągnięciu.
Przykładowe tematy
- Efektywna współpraca – wzrost biznesu
- Motywacja dla managerów
- Praca z konfliktem
- Praca z celem – realizacja „targetu”
- Świadomość kluczem do efektywnego działania
- Emocje w biznesie
- Budowanie relacji
- Efektywna komunikacja panaceum na wszystko
- Praca ze zmianą…
Coaching Zespołowy
Jest to proces, w którym bierze udział cały zespół/dział wraz ze swoim managerem lub bez niego. Polega na pracy na potencjale zespołu jak i każdego członka z osobna. Korzystając z sumy wiedzy uczestników coachingu, ich umiejętności i doświadczeń, wspólnie generowane są potrzebne rozwiązania.
Korzyści
dzięki tego typu pracy:
- zespół uczy się doceniać różnice pomiędzy sobą i z nich korzystać,
- zespół poznaje swoje zasoby i umiejętnie je wykorzystują,
- zespół uczy się efektywnie komunikować,
- budzi się więź, dzięki której członkowie zespołu są dla siebie nie tylko źródłem wiedzy ale i wsparciem,
- zespół buduje swoją siłę jako samodzielnej grupy, która może sprostać większości zadaniom,
- indywidualnie buduje się poczucie wartości, wpływu i siły niezbędnej do podejmowania wyzwań,
- rodzi się motywacja i poczucie odpowiedzialności za siebie, zespół i organizację, w której pracują.
Kiedy?
- Gdy zespół potrzebuje nowej energii,
- gdy staje przed nowymi wyzwaniami,
- gdy chce zwiększyć swoją efektywność,
- gdy jest potrzeba udrożnienia komunikacji,
- gdy potrzebna mu integracja.
Dla każdego zespołu, który chce się rozwijać i maksymalnie wykorzystywać swoje zasoby
Jak to wygląda?
- Coaching to spotkanie.
- Czas trwania – od 3 do 8 h.
- Spotykamy się co 2-3 tygodnie.
- Liczba sesji zależy od tematu/celu – standardowo pracujemy w blokach: 1 sesja, 3 sesje lub 6 sesji.
- Spotkanie jest grupową rozmową.
- Rolą coacha jest (poprzez uważne i aktywne słuchanie, zadawanie pytań, odzwierciedlanie, prowadzenie ćwiczeń) wsparcie grupy w zbudowaniu silnego i gotowego do efektywnej pracy nad postawionymi celami, zintegrowanego zespołu.