Czytelnia

 

Jak rozmawiać?

Jak rozmawiać?

Zawsze zastanawiałam się, dlaczego tak z pozoru łatwa rzecz, wciąż sprawia tyle problemów. W końcu to dość prosty scenariusz: jedna osoba mówi, druga słucha a potem odpowiada itd. Po wielu latach pracy nad komunikacją, dziś widzę świat rozmów trochę tak jak widzi się...

czytaj dalej
Złość moja miłość …

Złość moja miłość …

Jeśliby posłużyć się podstawowym modelem emocji, wyszłyby 4 główne: radość i, jak to mówią moi klienci, „no i te złe”: smutek, strach i złość. Wiele razy już pisałam o tym, że wszystkie emocje są dobre, wszystkie czemuś służą, a to co odczytujemy za destrukcyjne...

czytaj dalej
Cel w komunikacji

Cel w komunikacji

Gdy podchodzimy do drugiego człowieka – klienta, kolegi z pracy, szefa, podwładnego – wchodzimy w relację automatycznie. Komunikujemy się od urodzenia, więc weszło nam to już w nawyk. A co gdyby jednak w tym małym ułamku sekundy znalazło się pytanie o cel tej rozmowy...

czytaj dalej
Gdy ktoś “zaatakuje”…

Gdy ktoś “zaatakuje”…

Ile razy byłeś w sytuacji, w której ktoś powiedział bądź zrobił coś co podniosło Ci ciśnienie, ile razy potem mówiłeś „teraz to zareagowałbym inaczej”, a potem uparcie snułeś niezrealizowane scenariusze …? Tysiące ? – ja też. Na początek dobra wiadomość, jestem pewna,...

czytaj dalej
O braniu i przekazywaniu odpowiedzialności

O braniu i przekazywaniu odpowiedzialności

Marzeniem wielu managerów jest mieć pracowników, którzy biorą za siebie i swoją pracę odpowiedzialność. Często to życzenie pozostaje jednak w sferze marzeń rodząc wiele frustracji u jednych i drugich jednocześnie. Dlaczego? Mam wrażenie, że poczucie odpowiedzialności...

czytaj dalej
Puste taczki

Puste taczki

Znacie kawał o gościu biegającym z pustymi taczkami? Na budowie Kowalski lata w te i z powrotem z pustą taczką. Widząc to kierownik pyta: - Co tak z tą pustą taczką latacie? - Panie kierowniku - mówi Kowalski - taki zapierdol, że nie ma kiedy załadować. Jest jeszcze...

czytaj dalej
Gdy komunikacja staje się relacją…

Gdy komunikacja staje się relacją…

Gdy komunikacja jest relacją ... przynosi radość, satysfakcję, rozwój i poczucie sensu … zjednuje przyjaciół, buduje trwałe relacje (z klientem, kolegą z pracy), motywuje do działania (podwładnych, współpracowników), czyni współpracę przyjemną i efektywną (w dziale,...

czytaj dalej
O uważności – “wpis osobisty”

O uważności – “wpis osobisty”

Był taki moment w moim bardzo zabieganym życiu, w którym zatrzymałam się ... zobaczyłam wtedy świat i ludzi, których wcześniej nie zauważałam … to było tak niezwykłe przeżycie, że nie mogłam już przestać … „uważnie patrzeć” :). Ale, od początku. Zaczęłam pracować...

czytaj dalej
Biznes to relacje

Biznes to relacje

Modne hasło, z którym trudno się nie zgodzić. Tylko co mamy na myśli, mówiąc o relacjach w zawodowym kontekście. Budowanie relacji to przechodzenie „na Ty”, pamiętanie o imieninach, narodzinach dzieci, wspólne lunche, imprezy, życzenia z okazji świąt, „small talk”...

czytaj dalej
Komunikacja – porozumieć się czy wygrać?

Komunikacja – porozumieć się czy wygrać?

Gdy pracuję z grupami nad komunikacją, bardzo często okazuje się, że podstawowym wyzwaniem jest ZATRZYMANIE SIĘ i odpowiedzenie sobie na pytanie JAKI MAM CEL. Komunikujemy się od urodzenia, wychodzi to nam niemal bezrefleksyjnie i chyba właśnie to sprawia, że jesteśmy...

czytaj dalej

GRUPA INSIGHT sp z o.o.
ul. Dmowskiego 13 a
05-270 Marki

TEL: +48 602 -250-002
e-mail: kontakt@hannagrudowska.pl

NIP: PL 125 164 49 13
REGON: 361951684

FORMULARZ KONTAKTOWY

Pin It on Pinterest

Share This
Call Now Button